گالری رسانه
وهابيت همواره منكر توسل جستن به پيامبر«صلی الله علیه واله وسلم» علی الخصوص بعد از وفات مي باشند ! و از طرفي خود را تابع سلف صالح (صحابه و تابعين) ميدانند! اين درحالي است كه امام بن حجرعسقلاني به نقل از كتاب المصنف ابن ابي شيبه ضمن تصريح به صحت سند روايت نقل ميكند كه جناب بلال به نزد قبر پيامبر«ص» آمده وتوسل كردند. توسل ايشان اجابت و باران نازل شد.
حاکم نیشابوری از علمای بزرگ اهل سنت در روایتی نقل میکنند که بهنگام شهادت حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه در بیت المقدس هیچ سنگی را بلند نمیکردند مگر آنکه زیر آن خون میجوشید.
امام سمهودي از بزرگان علماي اهل سنت در كتاب «وفاءالوفاء»از پيامبر نقل ميكنند كه آن حضرت در دعاي خويش فرمودند : «خداوند به حق پيامبرت و انبياء قبل از من...»و سند آن را معتبر ميداند.
مولوی سهارنپوری«از علمای برجسته اهل سنت» در کتاب«المهند علی المفند»که بیش از 60 نفر از علمای اهل سنت جهان برآن مهر تایید زدند تاکید میکنند که وهابیت ازاهل سنت نمی باشند.
علمای اهل سنت همیشه در نقد وهابیت پیش گام بوده و از روز اول پیدایش مدرسه فکری ابن تیمیه در دمشق و همچنین در روز های ابتدایی ظهور تفکر محمد بن عبدالوهاب در نجد به مقابله با این تفکر برخواستند و شروع به تالیف کتب متعدد کردند.
فرقه منحرف وهابیت به دروغ و تزویر خود را اهل سنت معرفی می کند و این در حالیست که بزرگان ومحققان اهل سنت آنها را گروهی تکفیری و ضد اهل سنت دانسته اند .
یکی از شاخصه های فرقه منحرف وهابیت این است که تمام مسلمانانی که پیرو عقاید باطلشان نباشند را کافر می دانند .
علمای بسیاری از اهل سنت به تولد حضرت مهدی (عج) در کتاب های مختلف تصریح کرده اند .
مولوی محمد عمر سربازی از علمای بنام و مطرح اهل سنت ایران می باشد که در پاسخ به سوال تفاوت اهل سنت و وهابیت ، ایشان عقایدی را چون توسل ، تقلید را از عقاید مسلم اهل سنت میداند که وهابیت در این زمینه با اهل سنت مخالف هستند.
1.وهابیت چه کسانی هستند و چه باورهایی دارند؟/2.موسسان این فرقه چه کسانی هستند؟/3.مهمترین شاخصه های انحرافی وهابیت نسبت به دیگر فرق اسلامی چه می باشد؟/4.اولین کسانی که به مقابله با نظریه پردازان این فرقه منحرف پرداخته اند چه کسانی بوده اند؟
جواز تبرک به قبور صالحین نزد بزرگان اهل سنت و شرک دانستن آن توسط وهابیت !
جواز تبرک به قبور صالحین نزد بزرگان اهل سنت و شرک دانستن آن توسط وهابیت !
جواز تبرک به قبور صالحین نزد بزرگان اهل سنت و شرک دانستن آن توسط وهابیت
اهدای ثواب نذر برای صالحین یکی از مسائل مشترک و مورد اتفاق بین شیعه و اهل سنت است که وهابیت فاعل آن را مشرک می داند!
کفر احمد الحسن بصری مدعی دروغین یمانی : حضرت محمد (ص) خود خداوند است !
يكي از نشانه هاي كفر و نفاق كه در كتب شيعه و سني مطرح شده است دشمني و بغض داشتن نسبت به حضرت اميرالمومنين صلوات الله عليه مي باشد. كه در اين توهين زشت احمدبصري كاملا عيان و مشهود است كه جان هر مومن و مسلماني را با شنيدنش به لب ميرساند!! الا لعنة الله علي القوم الظالمين.
حضرت يونس عليه السلام جز انبياءالهي است كه در قرآن كريم به صورت صريح نسبت به جايگاه والاي ايشان بيان گرديده است كه او را خداوند متعال بر جهانيان برتر نهاده است . اما احمدبصري با بي ادبي تمام ايشان را جهنمي ميداند. !! آيا دشمني با اسلام و بلكه با خداباوران غير از اين است؟!
علامه مجلسی محدث و عالم جلیل القدر بزرگ شیعه میفرمایند تواتر روایات و اجماع مسلمانان بر این است که اولین نفری که به اسلام ایمان آورد حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه می باشد.
سیوطی عالم بزرگ اهل سنت اعتراف میکند که اجماع مسلمانان بر این است که اولین مسلمان حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه می باشد.
طبق روایات شیعه و اهل سنت اولین مسلمان حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه می باشد.
جواز تبرک به قبور صالحین نزد بزرگان اهل سنت و شرک دانستن آن توسط وهابیت !
معجزه يكي از دو راه شناخت حجت هاي الهي مي باشد كه در روايات اهل بيت عليهم السلام بالتفصيل وارد شده است كه اهل بيت عصمت و طهارت بارها معجزه انجام داده اند و براي اثبات امامت خويش به آن نيز احتجاج كرده اند.
عجیب است که کسی استاد را رها کند و نزد شاگرد برود و استاد را فردی بداند که باید علم خود را از شاگرد بگیرد. آیا سزاوار نیست که دین خود را از استادی که هرآنچه شاگردان دارند از نزد او دارند بگیریم ؟
اتباع احمد بصری مدعی هستند که حدیث موسوم به وصیت توسط شیخ طوسی تایید شده است درحالی که در میبینم شیخ طوسی«ره» در همین کتاب بطلان اعتقاد کسانی که معتقد هستند امام عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» فرزندانی دارد و یا امامت به بیش از 12 امام میرسد را امری بدیهی میدانند.
پیامبر «ص» در آخرین خطبه خویش که مهم ترین خطبه ایشان هست و بعد از آن خداوند متعال فرمودند دیگر دین کامل شد. در همان خطبه میفرمایند بعد از من تنها 12 امام وجود دارند نه بیشتر و حضرت مهدی «عج» آخرین حجت الهی هستند. روشن میشود کسانی که اعتقاد به بیش از 12 امام دارند و یا قائل به حجت های الهالی بعد از حضرت مهدی عج هستند اعتقاد آنها مخالف این نص پیامبر «ص» است.
اين اعتقاد از جمله اعتقادات و باور هايي است كه اسلام به شدت آن را ردع و دفع كرده و معتقدين به آن را از دين خارج دانسته است. !
تمام اديان حضرت موسي عليه السلام را كليم الله ميدانند !! اما احمدبصري در اين كتاب خود مدعي ميشود كه موسي با وي سخن ميگفت !!!!
يكي ديگر از اعتقاد كفري و عقيده به تناسخ احمد بصري اين است كه وي همزمان با اينكه در دنيا موجود است در بهشت هم به شكل رود مي باشد!!!! اين عقيده را اهل بيت عليهم السلام رد كرده و معقتدين به آن را كافر دانسته اند.
اين اعتقاد همان اعتقاد تناسخ است كه معتقدين به آن بر اين باور هستند كه روح از جسمي به جسمي ديگر و از كالبدي به كالبدي ديگر منتقل ميگردد و در هر زمان در يك شكل و شمايلي است. كه اهل بيت عليهم السلام به صراحت معتقدين به اين انديشه و باور را تكفير كرده اند كه اين تكفير شامل اين مدعي دروغين يعني احمد بصري نيز گشته است.
اقامه نوحه سرایی توسط عائشه در وفات پدرش ابوبکر ، مگر وهابیت خود را تابع سلف صالح وصحابه نمیدانند !؟ آیا می توانند ادعا کنند که صحابه مرتکب فعل حرام و بدعت شده اند !؟
اهدای ثواب نذر برای صالحین یکی از مسائل مشترک و مورد اتفاق بین شیعه و اهل سنت است که وهابیت فاعل آن را مشرک می داند!
احمد بن حنبل امام حنابله ، کسی که وهابیت در فقه و کلام پیرو او میدانند ، نذر برای اهل بیت علیهم السلام را جایز می داند
چگونه می توان این ادعای احمد را پذیرفت در حالی که قرآن به صراحت درخصوص حضرت محمد (ص) میفرماید : و لكن رسول الله و خاتم النبييّن!
احمد بصری کذاب و دجال بصره ادعای رسالت و ولایت را دارد ! حال اینکه رسالت به نص قرآن در پیامبر اسلام (ص) ختم شده است و ولایت بر اساس روایات متواتر مختص امام علی (ع) و یازده فرزند ایشان می باشد!
ابن حجر عسقلانی می نویسد : حدیث غدیر را ترمذی ، نسائی باسند صحیح نقل کرده اند ، سندهای بسیار زیادی دارد که همه انها را ابن عقده در کتاب مستقلی جمع آوری کرده است وبسیاری از اسناد ان صحیح و حسن هستند.
محمد ناصرالدین البانی می نویسد : هر دو قسمت این روایت ( یعنی من کنت مولاه فعلی مولاه ، واللهم والی من والاه ...) صحیح است ، بلکه قسمت اول ان ( من کنت مولاه فهذا علی مولاه ) بصورت متواتر از رسول خدا (ص) نقل شده است .